DF 50A
Sessiz, ekonomik, kompakt.
Kompakt Tasarım
Suzuki mühendisleri, kendi sınıfındaki en kompakt dört zamanlı dıştan takmalı motorları yaratmış olmakla tanınıyor. DF50A son 10 yılda daha hafif ve daha kompakt olması için elde edilen bilgi ve teknik gelişmelerin ışığında yeniden geliştirildi.
Lean Burn Kontrol Sistemi
Suzuki mühendisleri, her damla yakıttan en iyi şekilde yararlanmak için DF50A’da motorun düşük bir hava-yakıt karışımı ya da başka bir deyişle daha ince bir yakıt karışımıyla çalışmasını sağlayan Lean Burn Kontrol Sistemini geliştirdi. Sistem, çalışma koşullarına göre yakıt ihtiyacını öngörerek hava-yakıt karışımını kontrol ediyor. Oldukça geniş bir kullanım aralığına yayılan avantajlar, yakıt ekonomisi açısından düşük hızda kullanımdan seyir mesafesine kadar önemli iyileştirmeler sağlıyor.
Yatırma Sınırlama Sistemi
DF50A dıştan takmalı motorda, tekneyi motorun yatırılması sırasında meydana gelebilecek hasarlara karşı korumak üzere tasarlanmış bir yatırma sınırlama sistemi kullanılıyor. Sistem hem yatırma sınırı hem de trim aracısı olarak işleyen bir yatırma açısı sensörü içeriyor ve dıştan takmalı motorun neredeyse her türden tekneye takılabilmesini mümkün kılan kademesiz, sürekli tipte bir sınırlayıcı kullanıyor.
Daha Temiz ve Daha Verimli Çalışma
DF50A’da yer alan Suzuki Kolay Marş Sistemiyle tek yapmanız gereken anahtarı çevirip bırakmak. Geri kalan işin tümünü motor başlayana kadar devrede kalan marş sistemi yapıyor. Kolay Marş Sistemi ile sağlanan daha akıcı ve iyileştirilmiş çalıştırma, çok daha verimli bir yanma ve daha yüksek yakıt ekonomisi sunuyor.
Mekanik Açıdan Verimli Tasarım
Suzuki mühendisleri, DF50A’nın verimliliğini artırmak amacıyla mekanik kaybı azaltmanın yollarını aradılar. Yağın yağlama sisteminden daha az dirençle akmasını sağlayan özel olarak tasarlanmış yakıt pompası, daha üstün bir mekanik verimlilik sunuyor. Bu verimlilik, motorun diğer bölgelerindeki mekanik kayıpların azaltılmasıyla birleştiğinde daha iyi bir yakıt ekonomisine katkıda bulunuyor.
Otomatik Ayarlı Triger Zinciri
Suzuki’nin bakım gerektirmeyen otomatik ayarlı triger zinciri, 4 zamanlı motorlarda ilk kez DF50A dıştan takmalı motorda kullanıldı. Bir yağ banyosu içinde çalışan zincir, her zaman uygun ayarın yakalanmasını mümkün kılan otomatik hidrolik gerdirici sayesinde bakım gerektirmiyor.
Ağırlık (Motor yağı hariç/manuel) (S) kg
102
Ağırlık (Motor yağı hariç) (L) kg
104
Şaft yüksekliği (S) mm (in)
381(15)
Şaft yüksekliği (L) mm (in)
508(20)
Maksimum güç hp/dev/dak kW (hp)
36,8 (50)/5800
Maksimum çalışma devir aralığı dev/dak
5300 - 6300
Rölanti devri dev/dak
800 ± 50 (viteste 800)
Motor tipi
4-zamanlı DOHC, 12 Supap
Silindir adedi
3
3
3
Toplam Silindir Hacmi cm3 (cu.In.)
941 (57,4)
Çap / strok (mm)
72,5 x76
Sıkıştırma Oranı
9,7 : 1
Ateşleme sistemi
Tam elektronik ateşleme
Yakıt sistemi
Çok noktalı sıralı elektronik yakıt ekjeksiyonlu
Egzost sistemi
Pervane içi
Soğutma sistemi
Su soğutmalı
Yağlama sistemi
Dişli tip yağ pompalı
Çalıştırma sistemi
Elektrikli
Jikle sistemi
Otomatik
Gaz kontrol sistemi
R/C tip
Alternatör
12V 19A
Trim metodu (pozisyon)
PowerTrim ve tilt sistemi
Yakıt
Min. 91 oktan kurşunsuz benzin
Yakıt tank kapasitesi L
25 (harici)
Motor yağı
API sınıflandırması SG, SH, SJ, SL, SM
Viskozite SAE 10W40
Motor yağ kapasitesi L
2,7 : yağ filtresi hariç
2,9 : yağ filtresi dahil
Şanzıman yağı
SAE #90 hipoid şanzıman yağı
API GL-5
Şanzıman yağ kapasitesi ml
610
Trim açısı derece (munuel/trim)
0 – 22 (–6 to 16)
Trim metodu (pozisyon)
PTT system
Maksimum tilt açısı derece
75 (–6 to 69)
Dişli oranı
2.27 : 1
Aktarma organı
İleri - Boş - Geri
Redüksiyon sistemi
Konik dişli
Pervane
Kanat x Çap x Hatve
3 x 11 1/2 x 9
3 x 11 1/2 x 10
3 x 11 1/2 x 11
3 x 11 5/8 x 12
3 x 11 1/2 x 13
3 x 11 3/8 x 14
3 x 11 1/4 x 15
3 x 11 1/8 x 16